dimecres, 27 de gener del 2021

EL LLOP DEL BAR DEL CASAL


 


Amb setanta anys a l’esquena

es lleva de la migdiada,

surt al carrer a estirar les cames

cap el casal s’encamina l’avi.

 

Una estoneta farà la partida

de botifarra, el canari o la brisca

aferrat a la cadira

o distraient-se amb el billar

 

Quan una infecció que a tots ens espanta

obliga la gent, tots a confinar-se

i la tele diu: “no et moguis de casa”

i ell crida emprenyat: “deixeu-me sortir,

 

ara ja soc vell però encara tinc marxa

vull anar al casal i fer el carajillo

Si ara me’n priveu serà la tristesa

la que em matarà, i no el ditxós virus.

 

Això a mi em costa d’entendre:

veig les terrasses totes ben plenes,

els bars han fet la temporada

però tancat el casal fa gran pena

 

Si per la por no em deixen viure,

ni anar al cafè ni jugar al billar,

ni puc xerrar amb la companyia

ja em diràs, avi, què faràs?


Jo crec que potser, prenent les mesures

que si les distàncies, que si el morrió

vigilant la cosa, prenent precaucions

seria possible una solució.

 

Que ningú es molesti per això que canto

i si he ofès algú demano perdó

però viure hem de viure que son quatre dies

no podem permetre que ens guanyi la por.

 

Ramon Manent i Folch

18 setembre 2020

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada